zavrit

Pilsner Urquell

světlý ležák


voda, ječné slady, chmelové produkty, kvasnice
neznámo
4.40 %
11.80 °
Pivovar Plzeňský Prazdroj, U Prazdroje 7, Plzeň, 30497 vlajka cz
Plzeňský Prazdroj




Historie záznamu o pivu: rozbalit 3 záznamů

10.9.2014 21:31

19.1.2014 16:47

Přihlašte se a získáte možnost:
  • upravovat a zakládat piva
  • psát si k pivům soukromé poznámky
  • vytvářet seznam svých oblíbených piv
  • nahrávat obrázky
Zaregistrujte se a můžete pivo zařadit mezi svá oblíbená a psát si k němu poznámky. 21 (oblíbené pivo 21 štamgastů).
Logo piva není k dispozici.

Máte lepší obrázek tohoto piva?
Můžete se přihlásit, nahrát jej a získat body za nahrání.

Recenze piva „Pilsner Urquell

Hodnocení

Kvalita:75 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:51 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Redaktor PanVrchni

19.1.2014 3 5
Pilsner Urquell
Restaurace U Hrocha, Thunovská 10, Praha 1 - Malá Strana
Prototypem ležáku plzeňského typu je Prazdroj zvaný Alias neboli Pilsner Urquell. Hodnotit toto pivo není tak snadné, jak se zdá: ačkoliv je téměř všude, jeho kvalita poněkud kolísá.

Jinými slovy, není Plzeň jako Plzeň. Možná jste se už sami sebe ptali, proč ta Plzeň v nonstopu na rohu chutná jak hořká voda, zatímco U Pinkasů, U Glaubiců, U Tygra, U Dvou koček, Na Parkánu, U Salzmanů atd. (doplň jméno svojí oblíbené plzeňské hospody) je vždycky super. A možná jste si odpovídali, že jí unavené děvče v nonstopu na rohu jen neumí správně načepovat nebo se o ní dostatečně nestará.

Nu, svůj podíl to mít může, ale do hry vstupuje ještě jedna, méně známá informace. Upálit se pro ni nenechám, ale slyšel jsem ji z různých zdrojů velmi blízkým pípě a tudíž ji považuji za docela důvěryhodnou.

Tato informace tvrdí, že ve skutečnosti existují tři "šarže" Prazdroje. Nejobyčejnější jde do "no-name" hospod, barů, pivních pohotovostí atd. Po prokázání dobré péče o pivo a splnění určitých odběrů má hospoda nárok na lepší, "střední" šarži. No a nejlepší šarže je určena především pro značkové Pilsner Urquell restaurace a pro nejzavedenější plzeňské hospody, které jsou kvalitou svého piva dlouhodobě proslulé.

Takže i kdyby se to děvče v nonstopu na rohu rozkrájelo, Plzeň jako Na Parkánu prostě mít nebude. Ač možná jednou její pivo také ohodnotím, dnes se zaměřím na Prazdroj, jehož pověst dolehla snad i do přilehlých senátních a sněmovních prostor, tedy ten, který čepují v hospůdce U Hrocha na Malé Straně v Praze.

Navzdory nenápadnému vzhledu této krčmy z ulice patří její pivo už léta patří k nejlepším Plzním, které můžete v Praze ochutnat - a to přesto, že se nemůže pyšnit přídomkem "tanková".

Její hustá, živá pěna vás nenechá na pochybách o čerstvosti místního piva. Oceňuji též příměřený říz s drobounkými bublinkami.

Chuťově je to stará dobrá "Plzeň", výtečně vyvážená, lahodná. Chlebová chuť s nádechem sladu je uzavřená přiměřenou hořkostí.
Pitelnost je výborná, máte pocit, že pivo žízeň hasí a zároveň probouzí.

Kdyby Pilsner Urquell pokaždé chutnal jako U Hrocha, jistě by čtyří hvězdičky dostával pravidelně a ne jen od lidí, kterým se poštěstilo natrefit na dobrou várku.

Hodnocení

Kvalita:53 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:47 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Znalec Moro

5.5.2014 3 5
Pilsner Urquell
Středověké pivní sklepy, Opava
Takže k pivu Pilsner Urquell - pořád kvalitní ležák, který má konzumentovi stále co nabídnout. Bohužel - ošklivě předražený. K těm mýtům - je NAPROSTÝ NESMYSL, že je jako jediné pivo zásadité = je to totální kravina a kdo aspoň trochu rozumí pivovarské technologii, tak jí nikdy nemůže vypustit z úst či napsat kamkoli. Je třeba přemýšlet. Jak by toho dosáhli? Čím? Která z přísad (voda, slad, chmel, kvasinky) je zásaditá?
Důkaz např zde: http://restauracie.etrend.sk/restauracie-aktuality/myty-a-pravdy-o-plzenskom-pive.html

Hodnocení

Kvalita:88 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:56 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast Pete69

5.3.2017 4 5
Pilsner Urquell
v mnoha restauracích
Náš poklad. Ať každý haní jak chce, Plzeň je stále kvalita a je jedinečná. Trošku se postupem času co jí piji stráci její plná chuť. Jinak stále perfektně hořka a kvalitní. Tam kde se o pivo starají je Plzeň neuvěřitelné pivo a je pro mě nejlépe pitelná. Pokud ji někdo označuje Europivem, tak je úplně vedle. Cena samozřejmě nadsazená a srovnatlné pivo v některých ohledech i lepší koupíte za výzazně nižší cenu. Ale stále platí - Plzeň je jen jedna.

Hodnocení

Kvalita:71 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:76 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast Thymallus

31.3.2021 4 5
Pilsner Urquell
Lídl, 0.5l sklo
Tak jsem v lídlu zakoupil limitovanou edici pilsneru...
Myslel jsem si, že jsem již toto pivo hodnotil a jak koukám, tak chyba lávky.
Je mi to docela blbé - hodnotit toto pivo na základě "lahváče", bo se čepuje skoro na každém rohu. nebo spíše čepovalo? Ta dnešní doba, kdy se člověk jen tak k čepovanému pivu nedostane je prostě hrůza a jiná možnost není...
Takže:
Pěny je tak akorát, je hustá, bílá a opadává standardně.
Vůně je chmelová, sladová - prostě klasika. Ale nic intenzívního.
Barva je poctivá zlatá - tak jak má být.
Chuť bych popsal jako zlatý standard českého piva. Je těžké toto pivo hodnotit, protože každý má na pilsner svůj názor. Já jej beru jako takový standard, pro který šáhnu, když nevím co jiného koupit, nebo nemám moc výběru. Tohle pivo prostě nezklame. Nicméně ani nijak extra neosní.
Hořkost je tak akorát a drží se od počátku doušku až do příjemně hořkého dozvuku. Mezi tím následuje chuť chmele a sladu, střední říz. Žádná nasládlost se nekoná.
Pije se opravdu dobře a rád si občas urovnám své chuťové buňky po zkouškách různých speciálů na standardní hodnotu, jakou mi poskytne pilsner.
Prostě spokojenost.

Hodnocení

Kvalita:65 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:47 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast Kvicala

3.5.2014 3 5
Pilsner Urquell
Tohle pivo je fakt docela problém objektivně zrecenzovat. Je tak provařené a známé, že může mít spousty podob od odstrašujících zteplalých třetinek až po točené s chutí jako křen.
Celkově určitě nutno zdůraznit, že to je vůbec jediné zásadité pivo na trhu, a má celou řadu léčivých účinků např. pro osoby trpící problémy se žlučníkem. Další důležitý poznatek (pro řadu neznalců doslova šok) je poznání, že nejde o dvanáctku, ale dle stupňovitosti pouze o jedenáctku se 4,4 %. Ale budiž.
V lahvové podobě dostanete vždy neomylně tu samou kvalitu (kromě teploty), zatímco točené se dá i dost výrazně zkazit, anebo naopak povýšit. To ale koneckonců platí pro každé pivo :)
Za mě hodnocení: toto pivo nemá, čím by mě už prakticky po těch letech mohlo překvapit. Hlavním motivem PRO je nezaměnitelná hořkost + příznivé účinky na trávení + relativní nenásledkovost, naopak důvodem PROTI je zejména až nekřesťansky vysoká cena, a dále pochopitelně všeobecná rozšířenost a tím pádem nezajímavost.

Hodnocení

Kvalita:70 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:62 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast Yarwen

20.10.2018 3 5
Pilsner Urquell
U Českého lva, Praha - Florenc
Plzeňský Prazdroj je největším českým producentem piva a asi i nejznámějším jak u nás, tak ve světě. Jeho "Urquell" je vlajkovou lodí a ochutnal ho snad každý.
Barva piva je krásně průhledná, ostatně tohle byla jedna z vlastností, pro kterou se stalo pivo kdysi úspěšným, vůně ničím zvláštní, pěna střední konzistence se rychle rozpouští a mizí. Chuť je na to, že se jedná o produkt velkého pivovaru, příjemně hořká, ale to, co vytahuje mé hodnocení nahoru, je především vysoká pitelnost a minimální následky, pokud s tímto pivem strávíte celý večer.
Suma sumárum, pokud už z nějaké důvodu chcete nebo jste nuceni pít v dnešní době jiná piva než z malých a středních pivovarů, Urquell je dobrou volbou, jež nezklame.
(pito v restauraci, kde je Plzeň velmi kvalitní, dle toho hodnotím; jsou jiná místa, kde je Plzeň nedobrá)

Hodnocení

Kvalita:71 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:66 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast fotr

6.6.2017 4 5
Pilsner Urquell
U tohoto piva se vždy těším na ten závěrečný hořký ocas. Ten mě potěší.

Hodnocení

Kvalita:69 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:71 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast fotr

18.5.2017 3 5
Pilsner Urquell
Zase po nějaké době se mi doma objevila lahvová verze Prazdroje a fakt jsem si pochutnal. Přesně ta nádherná hořká chuť na závěr, tak jak má PU mít. Velmi dobré pivo (tedy v lahvi, s plechovkou mám úplně jinou zkušenost).

Hodnocení

Kvalita:65 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:66 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast ryger

2.5.2018 3 5
Pilsner Urquell
lahev Večerka, Praha
Již to není, co to bývalo, ale stále nadprůměrné pivo. Pro objektivnější hodnocení musím opět zajít do některé vyhlášené hospody.

Hodnocení

Kvalita:69 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:32 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast Pivoraad

29.9.2020 3 5
Pilsner Urquell
I já musím napsat pár řádků k Plzni. Samozřejmě jsou věci, co se mi na ní nelíbí. Počínaje německým názvem, přes japonského majitele a samozřejmě přemrštěnou cenou konče. Výsostné postavení, které se Plzni přisuzuje, mně připadá trochu přehnané. Musím se i pousmát nad věhlasnou tradici tohoto moku, zvláště když v ruce pravidelně držím láhev s letopočtem o 260 let starším. Ale když se přes toto všechno přenesu, tak se samozřejmě jedná o kvalitní pivo se svou charakteristickou hořkostí a příjemnou chutí. Hlavně v točené verzi. A díky tomu, že je všude, mně mnohokrát zachránila před požíváním nějakých patoků a rád jsem si za ní připlatil. Jestli mám správné informace, tak se v letech 2002-2011 vařila i v Polsku a na lahvi se to poznat nedalo. V té době byly výkyvy v kvalitě dost velké. Ty doby jsou snad už pryč. Také jsem slyšel, že současný majitel investoval do rozvoje pivovaru 0 Kč. Jestli je to pravda, tak uvidíme, jaká bude budoucnost…

Hodnocení

Kvalita:69 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:51 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast Spavian

12.5.2022 3 5
Pilsner Urquell
lahev - Potraviny Kuřim náměstí
Pěna hezká a dobře drží, chuť vyvážená, hořčí....bez pachutí, v lahvové verzi příjemné lehčí pivo.. na pivo z velkotovárny je to prima, ale souhlasím s názorem jiných hodnotících, že trh se posunul dopředu, a myslím, že není problém koupit za stejnou nebo nižší cenu výborné nefiltrované a nepasterované pivo z malého pivovaru.. v oblasti Brno-sever třeba Sentický Kvazar nebo něco z Pivovaru Tišnov..

Hodnocení

Kvalita:81 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:51 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast Mistrm

24.1.2016 4 5
Pilsner Urquell
V rukách dobrého výčepního lahodný zážitek.Ale cena je nepřimněřená

Hodnocení

Kvalita:78 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:66 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast Krejca

21.1.2022 4 5
Pilsner Urquell
Pilsner Urquell je prostě klasika, takový prototyp správného piva. Obrovská známost a dlouhá historie pivovaru tu není jen tak. Silná hořkost, chlebová chuť bez zbytečných kudrlinek. Hořká piva mi většinou nejsou po chuti, ale u Plzně je silná hořkost perfektní, protože je skvěle vyvážená s ostatními aspekty piva.

Hodnocení

Kvalita:58 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:47 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast Fuji

15.3.2015 3 5
Pilsner Urquell
Restaurace na kině - Rajhrad(Brno-Venkov)
Nevím jak ostatní, ale pro mě Plzeň už není Plzeň.Jednak cena nenadchne a chuťově za tu dobu co ho piju je taky jinde.Pokud bych chtěl za tuto cenu pivní zážitek tak rozhodně nezvolím Plzeň.

Hodnocení

Kvalita:34 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:32 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast miissanek

19.7.2014 2 5
Pilsner Urquell
Všude kam se podíváte, to je snad pakárna nebo co, že neznají české hospody jiné pivo?
Kopíruji následující text, který jsem tu napsal jako rozzlobený pivař host, když jsem hledal na netu mezi hospodami v Táboře alespoň jedinou, ve které by se netočily profláklé Pillsnery, Gambrihnusy a Budwary:
Já proti Pillsneru osobně nic moc nemám, není to špatné pivo, ale nesmírně mi vadí, že Pillsner čepují v drtivé většině českých hospod. K tomu připočtu Gambrinus (který se opravdu nikdy pít nedal) a euro-splašky typu Staropramen, Radegast a stále se horšící Kozel. To máme pouhých pět značek v českých hospodách. Přitom v roce 2014 bylo na našem území více jak 200 pivovarů, ovšem hospod, kde se tato ostatní piva čepují, je po republice a zejména v turistických lokalitách jako šafránu. Ptám se sakra "PROČ"!!! Copak jen výše zmíněné značky jsou vrcholem českého pivovarnictví? Osobně musím konstatovat, že právě tato skutečnost mi často dokáže pěkně pokazit dojem z jinak velmi pěkného výletu, neboť vývěsní štít charakteristický pro Pillsner, Gambrihnus & spol mě dokáže na konci turistické tůry pěkně vytočit. No, je to evidentně jen můj problém, protože kdyby čeští pivaři byli pivaři a ne jen konzumenti zblblí TV reklamou, tak by své hostinské ke změně sortimentu donutili. Já sám to bohužel nevytrhnu!

Hodnocení

Kvalita:38 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:26 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast kluzo

1.9.2014 2 5
Pilsner Urquell
Cena/výkon - předražená nafouknutá bublina vystihuje vše...

Hodnocení

Kvalita:78 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:66 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast Kodlpm

8.1.2022 4 5
Pilsner Urquell
Je to chuťové jedno z oblíbených piv k tomu nemohu víc dodat. Naposledy jsem pil v plechovce

Hodnocení

Kvalita:24 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:37 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast Tazator

30.9.2020 1 5
Pilsner Urquell
Lanškroun
Kdysi výborné hořké pivo skvělé chuti a osvěžení, nadstandard, ale teď nudné pivo nevýrazné chuti.

Hodnocení

Kvalita:71 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:37 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast Jano

21.1.2024 3 5
Pilsner Urquell
Penny / Globus / Albert /Kaufland
Asi jedno z top europiv u nás. Na můj vkus je málo hořké. Pěna ok. Dobře pitelné

Hodnocení

Kvalita:94 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:79 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast Adam1511

7.2.2021 5 5
Pilsner Urquell
Dříve jsem tohle pivo moc nemusel v poslední době příjemná chuť

Hodnocení

Kvalita:80 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:81 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast vikyvole

18.3.2022 4 5
Pilsner Urquell
Absolutní klasika, pokud se výčepní stará o výčep, tak jde vždy o skvělý zážitek, co se týče lahvového nebo plechu, výsledek určuje vychlazení, a pokud i tady je vše v pořádku tak je to paráda, za mě můj standart co se týče ležáků plzeňského typu.

Hodnocení

Kvalita:38 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:32 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast Kamilos

30.9.2016 2 5
Pilsner Urquell
Kolkovna/Praha
Chápu, že dříve nebyl skoro žádný výběr mezi pivy, tak Plzeň snadno kralovala... V dnešní době malých pivovarů se nám ale nabízí tolik chuťových zážitků, že nevidím důvod proč se k ní vracet. Piji pouze jako menší zlo - tj jen když někde čepují Staropramen, Gambrinus, Krušovice, nebo teď už bohužel i Kozla...

Hodnocení

Kvalita:83 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:66 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast zdebal

7.9.2014 4 5
Pilsner Urquell
Kaufland Dvůr Králové n. L.
Velmi dobré pivo, které dlouhodobě neztrácí na kvalitě.

Hodnocení

Kvalita:78 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:28 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast borodin

14.2.2016 3 5
Pilsner Urquell
Bohužel,drahé a slabé a chut nevalná,bývalo lepší

Hodnocení

Kvalita:85 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:81 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast Hrubos

7.11.2014 4 5
Pilsner Urquell
Mňam

Hodnocení

Kvalita:40 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:32 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast norge

8.6.2017 2 5
Pilsner Urquell
TOTO PIVO TĚŽÍ ZE SVÉ ZAŠLÉ TRADICE , JE NAČASE PRODAT HO JAPONCŮM ATI HO BUDOU PRODÁVAT
ZA 5KČ V PET LÁHVI!!!!!!

Hodnocení

Kvalita:94 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:60 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast nought

9.9.2014 4 5
Pilsner Urquell
Spilka
Rolls Royce mezi pivy.

Hodnocení

Kvalita:83 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:66 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast chopperlv

26.1.2021 4 5
Pilsner Urquell
piji ho od svého mládí jedno z nejlepších piv, doporučeno i lékařem měl jsem problémy s ledvinami, dnes bez problémů

Hodnocení

Kvalita:28 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:32 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast Natar

17.9.2019 1 5
Pilsner Urquell
Praha
Už mnoho let se s některými přáteli a známými z řad pijáků piva dohaduju o kvalitě naší slavné "Plzně" - ať už čepované, nebo lahvové. Já tvrdím, že komu chutná Plzeň, nemá chuťové buňky a práci za ně dělá jeho mozek, který má vsugerováno, že "Plzeň je nejlepší". Protože dohady se zastánci Plzně samozřejmě nikam nevedou, dal jsem si tu práci a na grilovačce udělal slepý test: Koupil jsem 8 různých piv v malých soudcích a dal je postupně ochutnat 15 lidem, aniž by věděli, jaké pivo pijí. Točit pivo jsem nechal nezaujatou osobu se značnou praxí. Víte, na jakém místě skončila v průměru slavná Plzeň? Na pátém. Nikdo jí nezvolil jako nejlepší pivo. Udělejte si vlastní test a uvidíte, že Plzeň je v současnosti objektivně předražený patok.

Hodnocení

Kvalita:41 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:32 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Host mi***am.cz

19.7.2014 2 5
Pilsner Urquell
Já proti Pillsneru osobně nic moc nemám, není to špatné pivo, ale nesmírně mi vadí, že Pillsner čepují v drtivé většině českých hospod. K tomu připočtu Gambrinus (který se opravdu nikdy pít nedal) a euro-splašky typu Staropramen, Radegast a stále se horšící Kozel. To máme pouhých pět značek v českých hospodách. Přitom v roce 2014 bylo na našem území více jak 200 pivovarů, ovšem hospod, kde se tato ostatní piva čepují, je po republice a zejména v turistických lokalitách jako šafránu. Ptám se sakra "PROČ"!!! Copak jen výše zmíněné značky jsou vrcholem českého pivovarnictví? Osobně musím konstatovat, že právě tato skutečnost mi často dokáže pěkně pokazit dojem z jinak velmi pěkného výletu, neboť vývěsní štít charakteristický pro Pillsner, Gambrihnus & spol mě dokáže na konci turistické tůry pěkně vytočit. No, je to evidentně jen můj problém, protože kdyby čeští pivaři byli pivaři a ne jen konzument

Hodnocení

Kvalita:87 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:71 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Host lu***am.cz

27.2.2024 4 5
Pilsner Urquell
Obecně hodně lidí tvrdí, že Plzeň není to, co bývala. Nemůže být problém v tom, že člověk tu chuťovou paměť nemá nijak skvělou? To potvrzuje i skutečnost, že degustátoři, kontrolující kvalitu potravinářské produkce, musí pravidelně nachutnávat vzorky různých pachutí a chuťových vad, aby je byli schopni poznat.
.
Mnozí vzpomínáme na "dobroty" našeho mládí, ale když jsme u nápojů - kdo z nás by si vybavil, jak přesně chutnal sirup Expreso Tea, jak chutnala žlutá limonáda (a jaký byl rozdíl proti růžové), CitroCola, Chito...? A ruku na srdce, myslíte, že kdybychom mohli dnes ochutnat nápoje s přesně stejnou recepturou (aniž bychom věděli, že je stejná), že bychom poznali, jestli chutnají stejně jako kdysi? Nebo bychom byli přesvědčeni, že kdysi byl náš oblíbený nápoj mnohem lepší?
.
Když k již uvedenému přidáme skutečnost, že před lety (za socialismu) moc velký výběr piv nebyl a navíc hodně lokálních pivovarů produkovalo pivo nevalné chuti, byla tehdy Plzeň jedním z mála piv, které si držely úroveň a lokální piva často chuťově výrazně válcovala. Navíc tenkrát nebyla zdaleka tak dostupná, jako dnes, takže i proto měla jistý punc něčeho luxusního, takže chutnala "lépe" i tam, kde místní pivovar vařil dobře. Prostě proto, že byla přece jen jiná a velký výběr v pivech nebyl.
.
Dnes vyložené patoky neprodukuje snad nikdo, takže kvalita se srovnala - ale nemyslím, že zhoršením Plzně, podle mě jednoznačně zlepšením konkurence. Navíc dnes Plzeň dostanete v každé druhé hospodě a skoro každém obchůdku, takže i punc něčeho málo dostupného se ztratil (odhlédněme od ceny, ta ani kdysi nebyla nízká).

Hodnocení

Kvalita:87 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:51 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Host mi***ny.cz

26.12.2019 4 5
Pilsner Urquell
Letošní předvánoční lahvová Plzeň: Velice příjemná chmelová vůně, vzhled i pěna bez vady, v chuti dominuje jednoznačným a vítězným tahem na branku hořkost. Nic ostatního nemá ani cenu rozebírat a vlastně ani není co. Tedy asi jen cenu – ovšem kdo kupuje v samošce jednou za týden tři čtyři lahváče, tak těch dvacet korun myslím neřeší.

Hodnocení

Kvalita:10 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:47 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Host ka***x.com

15.6.2019 1 5
Pilsner Urquell
Od minuleho leta som pil takmer vylucne iba tzv. craftbeer. Tu a tam som otestoval nejaky ten priemyselny lezak a len som sa utvrdil v tom ze to je komplet vsetko nepitelne.

Vcera som si dal cerstvu a nefiltovanu desinu od Wywaru (Jozef II) a na zaver som "pretestoval" dobre vychladenu flaskovu Plzen. Ta sa ukazala ako neprijemna, tazka, odpudzujuca, mrtva tekutina. Stylovo ciste, len sa to pit neda.

Telo sa tomu brani tuto mrtvu tekutinu pit. To je na vyplutie. O pitelnosti tej cerstvej desiny na pozadi ktorej som naivne tuto kreaciu prechutnaval snad ani pisat nemusim. Ten liter do mna zapadol za 5 minut ako chybajuci organ. Vsetky tieto pasterizovane a filtovane flaskove lezaky su komplet a  bez vynimky odporny hnus ktory je daleko vzdialeny od realneho, dobreho piva a tato Plznicka je zrejme ich "vlajkovou lodou".

Pre mna je uplne nepochopitelne ako to niekto moze pit. A este k tomu v CR kde su aj ine alternativy co sa piva tyka. A ak by neboli, tak Je lepsie pit vodu alebo caj ako toto.

Hodnocení

Kvalita:89 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:71 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Host jj***am.cz

13.10.2018 4 5
Pilsner Urquell
Právě si jednu láhev vychutnávám a skvělé. To není jen pivo, ale lék. Ta hořkost je prostě parádní a tak akorát. Moc mě hlava nebere to hodnocení 63 %. Jako pochopím, že ne každému \\\"sedí\\\"... ale tak nízké hodnocení mě na tento ležák \\\"nesedí\\\". Dnes sem píšu poprvé, ale \\\"koukám\\\" sem už pár let a již jsem cíleně ochutnal některá zde vysoce hodnocená piva z mé oblíbené kategorie \\\"hořký ležák\\\"... a fakt teda nevím.... Protože buď některá piva s vyšším hodnocením hodnotí někdo zainteresovaný na tom pivu (protože chuťově. ..ehmm) a nebo jsou už \\\"hateři\\\" i tady a schválně Prazdroj podhodnocují, čili \\\"hejtují\\\"...:-)

Hodnocení

Kvalita:43 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:47 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Host ka***am.cz

19.8.2018 2 5
Pilsner Urquell
Plzeň je výrazně hořká, ničím jiným kladně nezaujme. Hořkost však nepříjemně ulpívá a zůstává v ústech nezvykle dlouho. V pivu není cítit žádné aroma po chmelu. Cena je s ohledem na jakost přemrštěná. Možná za to můžou doktoři, kteří ji doporučují na ledvinové kameny a tak spíše než o pivo se (pro mnohé jedná) o léčivo.

Hodnocení

Kvalita:88 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:56 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Host pe***am.cz

4.3.2017 4 5
Pilsner Urquell
Co k "Plzíňce" napsat? :) Je to náš poklad a to právem. Kvalita očeného kolísá dle kvality restaurace, ale tam kde jí hýčkají, tam se z ní stává nepřekonatelné pivo. Vypiju dobrých točených 20 bez ranních následků a to moje průměrná komzumace za jednu návštěvu v hospůdce je tak 4, 5 pivek. Nejpitelnější pivo, které znám. Lahvová neurazí ale dám jedno a stačí. Je to prostě plzeň a ať se probdí ti, kteří dávají tomuto lahodnému moku pod 50%. ...

Hodnocení

Kvalita:89 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:60 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Host no***am.cz

13.7.2016 4 5
Pilsner Urquell
Co napsat k tomuto králi českých piv? Provází mne životem už 40 let. Pil jsem ho vždy nepravidelně, už kvůli ceně, která byla vždy vysoká a dnes je to ještě horší. Vždy to byl pro mne svátek...každý český pivař Prazdroj ihned rozezná podle typické hořkosti, které se může rovnat jen Radegast. V devadesátých letech byly myslím nějaké drobné výpadky v kvalitě, ale zdá se že je vše srovnáno. Před nedávnem jsem dostal darem karton plechovkáčů a rychle a s chutí jsem si s ním poradil. Nic naplat, stále je to asi nejlepší pivo v Čechách.

Hodnocení

Kvalita:43 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:37 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Host ku***am.cz

26.5.2016 2 5
Pilsner Urquell
Dle mého lidi to pijou uz jenom ze setrvačnostI. Plzeň stejně jako většina velkopestiren šla s kvalitou hodně dolů. U točeného piva to normalni člověk tolik nepozná, ale u lahvového je to znat jako sviňa.

Hodnocení

Kvalita:59 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:66 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Host st***il.cz

24.1.2016 3 5
Pilsner Urquell
Jak tady už jistě padlo tak recenzovat tohle pivo asi nebude příslušet jen tak někomu, každopádně kdo ho nepil v Plzni na Spilce, jako by nebyl

Hodnocení

Kvalita:38 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:26 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Host ma***am.cz

31.1.2015 2 5
Pilsner Urquell
Samozřejmě není to špatné pivo, ale výrobce hřeší na zavedenou světoznámou značku.Protože již něco pamatuji musím konstatovat, že za komoušů bylo toto pivo nesrovnatelně lepší.Mám dojem, že se toto pivo stalo takovým o něco lepším eurobírem!!!S bývalým pivem to má společný akorát název ale kvalitu zdaleka ne!!! Na našem trhu jsou k dostání piva mnohem lepší a levnější hlavně z menších pivovarů.Možná svým názorem naštvu plzeňáky a ostatní pivaře, ale za svým názorem si stojím, je mně 74 let a když jsem šel na pivo k Pinkasům, k Tygrovi atd.tak to jsem si vždy pochutnal.Dnes chodím jinam a ne jenom k vůli ceně!!!Gambrinus stojí také za ho...!Jinak zdravím milovníky piva.Ruda.

Hodnocení

Kvalita:35 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:32 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Host pi***il.cz

8.10.2014 2 5
Pilsner Urquell
Tak jsme byli opět na Pilsner Festu v Plzni. To, co tam točili na nádvoří pivovaru za 35,-Kč byla hodně slaboučká a vcelku i nechutná "Plzeň". Bohužel. Zkusili jsme tam Gambáč za 25,-Kč a kupodivu byl pitelnější. ... Jestli se pivovar chtěl zbavit jakési ochucené, obarvené vody, tak se mu to náramně povedlo. .. škoda. Vždyť podle údajů tam mělo být cca 45 tisíc lidí. A to už je nějaký kšeftík ve výtoči za pár hodin.

Hodnocení

Kvalita:87 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:65 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Host jm***am.cz

29.8.2014 4 5
Pilsner Urquell
Plzeň je  - pro mne - pořád nejlepší. Ochutnal jsem mnoho piv, která se mně na první ochutnání zdála lepší, ale dlouho se pít nedají.Prostě Plzeń ničím nenahradíš! A v POraze U Jelínků....nádhera. Mandy.
181 3 5

Názory na pivo „Pilsner Urquell

Tak znalci, jo? Ne, ne, ne! :o(
Pomluvy o šaržích a podobně, fuj! Zajeďte si do Plzně na exkurzi a prohlédněte si jak se to dělá.
Napsal/a štamgast Hrubos, 17.8.2014 17:26
Lepší (a možná první na světě) europatok, ale pořád je to europatok bez osobnosti. Sláva rozvoji malých pivovárků, různých druhů piv a hlavně ochutnávkovým hospodám, které mají víc než 5 piv jejichž nabídku každý den mění (např. zde http://www.zelenakocka.cz/index4.php). Už to není fádní nuda.
Napsal/a štamgast kluzo, 1.9.2014 20:51
Nesouhlasím s některými hodnoceními, zvláště s tím, že Pilsner se čepuje v drtivé většině českých hospod. Kde ?? Ve městech možná, ale na venkově rozhodně ne, protože výše již zmiňová nekřesťanská cena by jej učinila neprodejným. O informaci Pana vrchního k různým kvalitám šarží jsem slyšel, ale je jasné, že o to, co opustí pivní stolici se musí personál starat. Proto tvrdím, že Plzeň není pivo, ale lék, který nejprve ochutí smysly, poté pohladí epitely a postupujíc trakty zahlazuje neduhy.
Napsal/a štamgast Krokodil, 11.9.2014 23:26
Pilsner Urquel je pivo, které se těžko něčím nahradí, rád bych se častěji napil, ale v hospodě půl litru ža 31 kc je to tedy síla
Napsal/a host jc***um.cz, 7.11.2014 19:12
Hodně českých hospod Prazdroj' neumí točit nebo skladovat. měl by jezdit novodobí Jirka Schmitzer a rozdávat pokuty a záhlavky. Zkuste si koupit suda a samy si točit, lepší pivo nenajdete! Je to pivo do "lepší společnosti a ne do zaplivaný čtyřky bez větráku, čemuž odpovídá vyšší cena.
Napsal/a host ad***am.cz, 12.12.2014 17:54
Na vánoce jsem si dal lahváče, ale zkamání. Pěna rychle spadnula, bez dominantní chuti.Jsou i lepší piva.
Napsal/a host fi***ny.cz, 28.12.2014 16:03
Já jsem přesvědčen že Prazdroj dělá minimálně dvě kvality. Nejlepší vozí do svých vybraných hospod.
Napsal/a host ji***il.cz, 20.3.2015 19:55
Můj názor na toto pivo se definitivně potvrdil cca 3 týdny zpátky. S kamarádem jsem se sešel v oficiální "Plzeňce" s tím, že on dostal po dlouhé době chuť na Plzeň. Zvládl jsem 3 kousky, a ten poslední jsem měl už fakt problém dopít. A to ho tam mají skutečně dobře ošetřené.
Pro člověka vyznávajícího speciály a regionální piva je Pilsner Urquell spíše nutné zlo (můj případ). Po této návštěvě ho definitivně řadím zhruba do poloviny soukromého žebříčku: 5/10.
Na celovečerní konzumaci to v žádném případě NENÍ. A za tím si stojím, včetně toho, že pivo je následkové.
Napsal/a štamgast Kvicala, 20.3.2015 21:09
Zbytečně drahé ale dobré.Platí se za značku což je škoda.
Napsal/a host da***il.cz, 16.8.2015 19:55
Lahváče ani radši nekomentovat, v případě že se mi náhodně zjeví doma, používám jako čistič wc. Ve značkových hospodách to taky zázrak rozhodně není, prostě prázdná hořká voda. Těch ostatním se vyhnout úplně.
Napsal/a host l.***il.cz, 25.1.2016 20:17
Plzeň je průměrné pivo průměrné kvality. Pokud si vzpomínám, nikdy žádnou oficiální pivní soutěž nevyhrálo. Celý marketing mají postaven na tradici, ne na kvalitě a chuti. Cena nepřiměřeně vysoká. Jasným signálem o špatné situaci je i to, že zahraniční majitel se zbavil marketingové části firmy. Jsem z Moravy, my tu máme dost kvalitnějších piv, proto Plzeň se u nás nepije.
Napsal/a host ka***am.cz, 3.5.2016 11:14
Mám z poslední doby dvě zkušenosti s Prazdrojem a každá uplně jiná. "Záhadným" způsobem se mi ocitlo doma pět plechovek Prazdroje a protože jsem "plzničku" delší dobu neochutnal, tak jsem se velmi těšil. Bohamária...to byl šok! TFUJ!! Očekával jsem tu typickou hořkost, která má být. ... a ono nic. Naprosto normální pivo, bůh ví, jestli v tom Prazdroj vůbec byl. Otřesný zážitek. Leč nedalo mi to a nedávno jsem si koupil lahváče. Bohamária...to byla nádhera. Přesná a nezaměnitelná chut Prazdroje, přesně taková jaká má být a podle čeho se Prazdroj pozná. Prostě paráda! moc jsem si je vychutnal.
Napsal/a host po***am.cz, 20.5.2016 9:46
@host po***am.cz: já mám s Plzní podobné zkušenosti a plechovkové se prostě vyhýbám.
Napsal/a redaktor PanVrchni, 21.5.2016 9:50
Asi před rokem jsem četl rozhovor jednoho novináře /jméno si už nepamatuji/ s někým z Prazdroje. Ptal se toho člověka, proč nepoužívají žatecký chmel, ale jen chmelové deriváty a upravovaný chmel. Pak se ho zeptal, proč nechávají pivo - tzv. dvanáctku ležák - uzrát jen deset dnů a navíc tuto dobu chtějí ještě dále zkracovat. Pán vehementně prohlašoval, že to na kvalitě piva nemá vůbec, ale vůbec žádný vliv. Každý den dělají rozbory a ty jsou prý stejné jak před sto lety!!!
Plzeňská dvanáctka už není taková jako kdysi. Je to hnusný, předražený europatok. A není se tomu co divit, protože je to cizí akciová společnost, které záleží jen na výši zisku a ne na spokojenosti zákazníků. Je to hnus, za který si, jakož i za mnoho dalšího, můžeme my sami, bohužel.
Napsal/a host jc***am.cz, 29.7.2016 20:42
@ jc***am.cz: Souhlas s kritikou, jen poopravím jeden detail - Plzeň není dvanáctka, je to jen prachsprostý "ležák"...ještě k tomu.
Napsal/a štamgast Kvicala, 29.7.2016 21:53
Aktuální názor: jde o poměrně únavné a nedobře pitelné pivo. Jistě - vykazuje nepřehlédnutelnou hořkost, ale to je celé. Pivo je nevyvážené ala Bernard, tudíž jen hořké, bez protiváhy. Když k tomu přidám nekřesťanskou cenu, nemůžu Plzeň doporučit. Dnes již je trh jinde než před 10 - 15 lety.
Napsal/a štamgast Kvicala, 11.8.2016 22:30
Plzeň: kolísavá kvalita od 0 po 100%. Když Plzeň, tak jen ve vyhlášených restách typu Bredovský dvůr, Pinkas a to ještě nemáte jistotu, že to dopadne. Je to pivo citlivé na ošetření, čepování, teplotu a povídačkám o šaržování piva bych i věřil. Jinak si jeho kolísavou kvalitu nedovedu vysvětlit. U mě se určitě vejde na bednu.
Napsal/a host Si***us.pl, 30.12.2016 0:04
Ty kecy o různejch "odrůdách" Plzně je totální hovadina!!! Je to jenom o tom jak se staraj o výčep a jestli je pivo čerstvě naražený. Jinak Plzničku pokud né točenou, tak jedině v plechovce. Lahvová je hnusná a za ty prachy vůbec nestojí.
Napsal/a host Si***us.pl, 29.1.2017 13:22
@host be***l.com, jak jsem psal, slyšel jsem to z více stran od hospodských, kteří s pivovarem domlouvají dodávky, takže mám jistý důvod tomu věřit. Co se týká rozdílu v balení, trošku to potvrzuje teorii o různých šaržích, ne?
Já osobně jednoznačně upřednostňuji lahvovou před plechovkovou.
Napsal/a redaktor PanVrchni, 29.1.2017 15:48
Mám rád Plzeň Urquell. Ale bohužel platíme nejen za kvalitu, ale i za značku a tak výrobce jist si odběrem může zkoušet, co si lze dovolit. Není šprochu, aby na něm nebylo pravdy trochu. Pokud bude mít toto pivo cenu srovnatelnou s kvalitními pivy jiných výrobců, bude vše v pořádku. Ale předražené pivo ještě není zárukou nejvyšší kvality.
Napsal/a štamgast Radian, 11.3.2017 19:36
@ norge:
1) PU už Japoncům patří
2) O jaké zašlé slávě to hovoříš?
3) Japonci by byli blázni, kdyby z něj udělali low-cost pivo
4) Vypni si ten CAPS LOCK až budeš příště psát.
Napsal/a znalec Moro, 9.6.2017 9:34
Plzeň má říz a hořkost, kterou vyhledávám. Souhlasím, že v některé hospodě je famózní a jinde chutná obyčejně. Velmi záleží na teplotě a rychlosti natočení - jen opatrně po skle, na jeden zátah a do minuty před hostem! Pak je boží. PS že není 12° (o kousek) mi nevadí. Není těžká a "chlebová", na rozdíl od jihočeského národního pokladu atd.
Napsal/a host ri***il.cz, 10.6.2017 15:44
Plzeň má říz a hořkost, kterou vyhledávám. Souhlasím, že v některé hospodě je famózní a jinde chutná obyčejně. Velmi záleží na teplotě a rychlosti natočení - jen opatrně po skle, na jeden zátah a do minuty před hostem! Pak je boží. PS že není 12° (o kousek) mi nevadí. Není těžká a "chlebová", na rozdíl od jihočeského národního pokladu atd.
Napsal/a štamgast Garch, 10.6.2017 16:03
Plzeň už nikdy, protože japonská piva nepiju
Napsal/a host ka***l.com, 8.9.2017 18:22
HaHa - japonská piva nepiju a jihoafrická mi nevadila - ta je opravdu kvalitní názor hodný webu novinky.cz.
Napsal/a znalec Moro, 9.9.2017 8:25
V poslední době často silně maslovy ležák,pak je to utrpení dopít i jeden půllitr...
Napsal/a štamgast Kvicala, 2.5.2018 11:03
Můj táta vždycky říkával : "Plzeň ničím nenahradíš! " Já se tím po léta řídím a žiju spokojeně.
Napsal/a host p.***am.cz, 23.5.2018 9:46
Nechápu, jak může někdo obhajovat to, že "PU" je nejlepší pivo!? Je to pouze chemická s.ačka! Dělat pivo z pasty, místo chmele a chemicky ho udělat hořkým, to je fakt "tradiční receptura" :-D Kdyby v tom nehráli hlavní roli prachy a uplácení hospod, aby se tam ty plzeňský výtvory točili, pilo by se na většině míst pivo, které opravdu pivem je!!!
Napsal/a host xm***am.cz, 16.6.2018 20:33
@host xm***am.cz, a já zrovna např. lahvovou Plzeň v současné podobě považuji za výbornou a vysloveně si ji užívám. To jsou paradoxy, co?
Napsal/a redaktor PanVrchni, 16.6.2018 23:35
lahvová, nebo sudová Plzeň je pořád stejný sh.t! Z jedné várky se udělá Plzeň a po propláchnutí trubek je z toho Gambrinus!!! :-D
Napsal/a host xm***am.cz, 17.6.2018 21:17
Musím se zde podělit o včerejší "nezapomenutelný" zážitek...Dal jsem si čepovanou Plzeň ve 3 nezávislých podnicích za sebou, a každá z nich by se dala mazat na chleba, tak byly máslové. Byly to vpravdě diacetylové bomby. Takže za mě rozhodně palec dolů - je to předražená bída! Lahvová a plechovková varianta jsou o něco lepší, aspoň co se hořkosti týče...
Napsal/a štamgast Kvicala, 11.7.2018 20:01
Piju láhev - naprosto výjimečně zakoupeno - a cítím pro změnu jistou připálenost ve vůni i chuti. Což zde předtím nebylo, takže se ptám, co za zvěrstva a experimenty se děje s tímto (jak je obecně vnímáno) SYNONYMEM českého piva? Radši nevědět. Úplná katastrofa v lahvi to není, ale za tu cenu...škoda peněz.
Napsal/a štamgast Kvicala, 21.8.2018 20:19
Poslední dobou jsem měl pár plechovek či lahví PU a příšerně z něho ulpívá hořkost, která navíc nastupuje velmi rychle a silně. Tělo je cítit jen asi tak v první vteřině. Chmelové aroma žádné, jen nekonečná hořkost po dlouhé minuty po dopití. Nedivím se, že pijanům PU připadá Budvar sladký. Zdá se mi, že těla jsou podobná, liší se hlavně chmelením. Za 25 Kč je PU propadák.
Napsal/a host ka***am.cz, 27.8.2018 17:28
Plzeňská 12-ka priemerné hodnotenie 63%? To hodnotia konkurenční snaživci?
Je logické, že v takých kvantách sa nedá vyrábať 100% ná kvalita, ale aj fľašková Plzeňská 12-ka v akcii z Kauflandu sa nedá porovnať s drvivou väčšinou toho, čo je v tomto rebríčku vyššie. Plzenskému Prazdroju ku cti slúži, že nevyrába všetko v jednej kvalite, ale váži si tých, ktorí sa vyznajú a dá im možnosť vo vybraných podnikoch dať si také pivo, aké podľa mňa nikde na svete neexistuje. Toto je vaše české zlato!!!
Aj to čo flaskujú do supermarketov je vynikajúce pivo! Radšej si dám doma na terase fľašku Plzne ako nejakého Lobkowitza v krčme. Ten zhodou okolností patrí medzi to lepšie čo som pil, ale stále sa nechytá.
O jedinečnosti plzenskej dvanástky svedčí aj obsah alkoholu 4,4%. Väčšina dvanástok má 5% a už ten alkohol citelne preráža chuť toho, čo má chuť.
Parameter \"pitelnost\" by ste mali dať preč, lebo aj voda je pitelná. Načo je dobré vypiť na posedenie 20 pív a chodiť furt na hajzel?
Pre mňa Plzeňský Prazdroj 99%, jedno percento si nechávam rezervu, aj keď pochybujem, že sa niekedy niekomu podarí vyrobiť také výnimočné pivo.
Napsal/a host ma***et.sk, 29.8.2018 12:42
@host ma***et.sk, pitelnost (či občas "pitnost") je jedním z nestandardnějších parametrů hodnocení piva, v podstatě vystihuje, jak snadno do člověka pivo "klouže" a věřte mi, že není samozřejmé dobře pitelné - tedy skvěle vyladěné - pivo uvařit.
Co se týká obsahu alkoholu, je to dáno částečně i tím, že je Plzeň vlastně jedenáctka (má EPM okolo 11,7% a v pivovarnictví se zaokrouhluje dolů).
Ale souhlasím s tím, že v lahvové formě je v současnosti velmi dobrá a opravdu mi chutná.
Napsal/a redaktor PanVrchni, 29.8.2018 13:56
@host ma***et.sk: Ono velmi zalezi na tom s cim porovnavate. Medzi (pasterizovanymi) flaskacmi patri PU urcite medzi tie najlepsie. Je to ale jednooky medzi slepymi. Posledna nadej pre niekoho kto velmi surne potrebuje pivo s vedomim toho ze ho dostane na kazdej pumpe. Mal som moznost posledne 2 mesiace pit takmer denne cerstve, nepasterizovane piva z malych pivovarov (CZ/SK) vratane lezakov Plzenskeho typu s tym vysledkom ze k tymto flaskacom vratane PU sa vracat nebudem. Je lepsie pit vodu alebo caj ako pivo ktore neprinasa maximalnu radost, ba naopak cloveka frustruje. Ano, rad niektore tu a tam pretestujem, v prvom rade ten PU, aby som vedel co sa s tym pivom na danej etape deje ale to je spolu s Budvarom (hlavne tmavym) tak asi vsetko. To je strata casu a dobrej nalady. Ak potrebujem surne alkohol tak si dam radsej cognac alebo brandy (napriklad). To naladu nepokazi ako nejaka karikatura alebo parodia na pivo (a to su takmer vsetky flaskove piva).
Napsal/a host ka***x.com, 29.8.2018 15:08
Právě jsem přechutnal lahváč a hořkost z něj ulpívá o poznání méně než u plechovky, která je v tomto příšerná. Přesto stále mírně ulpívá. Přemýšlím, jaký další zajímavý dojem ve mně PU zanechal. Asi výše cenovky...
Napsal/a host ka***am.cz, 29.8.2018 19:11
Zle som bol pochopený, nevyzdvihujem tu fľaškové pivo. Samozrejme, že sa fľaška nemôže vyrovnať dobre načapovanemu, nie som trt. A aj v tejto kategórii som nič lepšie ako PU zatiaľ nepil. To neznamena, že som ešte nemal to \"šťastie\" na zlý capovany PU. Stalo sa mi to ale len na Slovensku. V Čechách tuším nie.
Napsal/a host ma***et.sk, 30.8.2018 23:06
Dlouho jsem se po neblahých zkušenostech vyhýbal Plzni v láhvi, ale musím říci, že je nyní sladovější a kousek lepší, než před dvěma lety, když jsem nan í zanevřel a pil výhradně čepovanou. Konečně si zase budu moci občas vychutnal Plzeň i v pohodlí domova. Je zajímavé, že hořkost narozdíl od plechovkové verze téměř neulpívá.
Napsal/a štamgast Pete69, 13.9.2018 17:21
@Pete69, plechovky moc nepiju, ale lahev jsem pil zrovna včera a znovu se mi potvrdilo, že nyní je prostě výborná a spolu s Budvarem určitě patří k nejlepším snadno koupitelným ležákům.
Napsal/a redaktor PanVrchni, 13.9.2018 21:37
Pan Vrchní: Plechovky Budvaru si kupuji často a zdají se mi o kousek lepší než sklo. Navíc poslední dobou jsou často ve slevě a mají natištěno datum stočení.
U Prazdroje jsou plechovky hrozné, slevy malé.
Napsal/a host ka***am.cz, 18.9.2018 19:28
V současné kondici je lahvová Plzeň opravdu celkem dobrým pivem, se kterým by se v případě nouze (ne ale hmotné :) dal strávit i celý večer. Řekl bych, že zde došlo k výraznému zlepšení resp. návratu k tradici. Plechovku však nemám odvahu vyzkoušet, a čepovaná bývá často nechutně máslová.
Napsal/a štamgast Kvicala, 23.9.2018 19:00
Tady jsem se pobavil jako snad nikde. Zaprvé bych chtěl říct, že jsem z těch, co každému přejí, co mu chutná. Nehodnotím vůbec nikoho podle toho, co pije. Pokusím se o objektivní názor. Spousta z vás tady píše, že lahvová Plzeň nestojí za nic. Ano, nestojí! Jenže za to nemůže pivo, ale skladování a doprava. Když to někdo nechá u supermarketu před skladem stát celý den na slunci, tak to prostě nemůže být dobré. V plechu je o něco lepší, neb na to nemá vliv slunce. Nicméně k čepovanému. Pohybuji se hlavně Praha a Plzeň. A jsou hospody a "hospody". Pokud máte dobře ošetřený tankový nepaster, je to mocipivo. Ovšem otrávený výčepní v maloputyce to pošle někam ke dnu. Cena je druhá věc. Ale pokud by někdo chtěl polemizovat o kvalitě piva v obchodech a hospodách, doporučuji návštěvu pivovaru a ochutnat čerstvé pivo. Zejména po Pilsnerfestu se pouští do hospod emise nefiltrovaného ležáku, což je právě oním čerstvým pivem. My s kamarády ho zoveme polévkou. Prosím, nehaňte pivo, ale raději se podívejte, kde jej kupujete/pijete. Pro ilustraci - v Penny již pivo nekupuji, z většiny stálo za pendrek. A pivo ani pan Berka za to nemohou. Křižujte mne, upalte mne. Toť můj názor.
Napsal/a host e-***am.cz, 17.11.2018 21:30
@e-***am.cz, tady se nekřižuje ani neupaluje, zvláště za názor, jaký je ten váš, který má svoji váhu, opodstatnění a argumentaci a na nikoho nesmyslně neútočí. Takže naprosto v pořádku :-)
Napsal/a redaktor PanVrchni, 17.11.2018 21:51
@E-***am.cz: Potvrzuji, že kvalita Plzně je velmi závislá na tom, jak se v restauraci o pivo starají, pokud je vše dobře ošetřeno, výčepní má pivo rád a s láskou ho čepuje, je pro mě Plzeň lahůdka.

V lahvi je kvalita stejně tak kolísavá. Nedávno jsem si koupil 3 lahve a psal jse, že je Plzeň v lahvi opět v kondici.
Před týdnen jsem koupil dvě ve večerce a bylo to jako pelyněk :(
V pátek jsem koupil mulitipack se sklencí, pivo je v krabici chráněno před světlem a je to zase paráda.
Plzeň je prostě náročné pivo na skladování, čepování.. Proto je na ní tolik rozdílných názorů, jako na žádné jiné pivo.
Napsal/a štamgast Pete69, 18.11.2018 10:19
Tak jen malá vsuvka k našemu nejdiskutovanějšímu pivu.. K hokejovému MS jsem zakoupil pár lahví i plechovek PU a kvalita je diametrálně rozdílná, Zatímco v plechu je to řízná plechová voda, v lahvi je PU celkem v kondici. Na čepované nedám dopustit.. ne že bych se nad chutí PU rozplýval, ale je to pro mě jediné pivo, u kterého dokáži strávit večer ( večírek, či oslavu ), vypít jich 15 a ráno jsem relativně v pořádku.
Napsal/a štamgast Pete69, 31.5.2019 19:01
Nevím,co tam s tím pivem vyvadeji...Dnes v láhvi hnusna pripalena "vune" ale Starobrno v dobách útlumu. Chutnalo úplně jinak než obvykle. Prostě velkovyrobna s velkochemickymi postupy evidentne Plzni nesvědčí. Hrůza.
Napsal/a štamgast Kvicala, 5.9.2019 20:19
Dnes pro změnu v lahvi nechutně diacetylová bomba... a po připálenosti naopak ani památky. Chtěl jsem si spravit zažívání po huse, ale tímto tedy ne.
Napsal/a štamgast Kvicala, 10.11.2019 14:57
Pizeň se hrozně pohoršila, kromě hořkosti v ní není cítit vůbec nic a ta hořkost je jakoby násilně, umělé vytvořená. Kdysi prémiová značka se propadla do kategorie podprůměrných. Vysoká cena se nerovná vysoká kvalita. To už kvalitní černý čaj Vám podá lépe prokreslenou hořkost než Plzeň se svou umělou hořkostí, která se nepříjemně lepí na patro.
Napsal/a host ob***am.cz, 25.1.2020 10:43
No,mel jsem vcera jedno cepovane v original Pilsner restauraci. Za lidovou cenu 48 Kcs se jedna o silne predrazenou zalezitost,byt tentokrat bez obligatniho diacetylu. Tohle uz opravdu snad neni etalon praveho ceskeho lezaku.
Napsal/a štamgast Kvicala, 25.1.2020 19:55
Moje pivíčko,
jsem původem zez Plzně a velký patriot. Ve Vídní obdarovávám své známé Rakušany dárkovým balením Pilsneru..Jako trumf mé země.
A můžu zkoušet jakákoliv piva, Pilsner nenahradím!!!!Evaave
Napsal/a host cv***am.cz, 18.4.2020 13:48
cv***am - Tomu se jde jen zasmát.
Napsal/a štamgast MHeavy, 18.4.2020 20:33
Plzeň dnes bída, pančovaná cukrem, lahváče nestabilní kvalita, ale mezi tím, co se dnes produkuje je asi nejlepší. Zdravíme do Plzně. Prosíme méně cukru!
Napsal/a štamgast Vodorlet, 12.10.2020 11:57
@Vodorlet: Zdravím. Odkud máte tu informaci, že se Plzeň "pančuje" cukrem? Nejsem skalním zastáncem PU, i když si čepovanou dobře ošetřenou a raději z tanku dám občas rád.
Napsal/a štamgast Pete69, 12.10.2020 18:46
Od Plzně jsem přešel na Bernard 12 jenž je o stupeň výše zásaditý neboť je na rozdíl od většiny piv nepasterizovaný. Lahvová Plzeň je o cca 8 Kč dražší a má vyšší hořkost což u pivařů jenž pijí vyšší množství zasytí a již nemůžou dále pokračovat. Fámy o výrově v Polsku nejsou pravdivé - značení je podle linek a ne místa výrobce.
Napsal/a host do***am.cz, 2.12.2020 1:59
Před nějakými 48 lety jsem sosal dvanáctku Plzeň u Salzmanů a okolních hospodách v Plzni. Nepasterizované pivo jako křen. Nemělo chybu. Letos jsem byl na exkurzi v pivovarských sklepech a byl jsem zděšen. Měl jsem strach, že jsem ztratil chuť a čich (ale koronavirus jsem nechytil). Pivo vodové, bez chuti, bez aroma, bez pěny. Europrůjem. Hlavně, že jsme "rodinné stříbro" střelili Japoncům. Kdo z toho měl tučný vývar se můžeme jen dohadovat. Naivně jsem si myslel, že na vývoz ven jde něco lepšího. Tak jsem si koupil pár lahváčů Prazdroje v Německu. Bohužel - stejná bída. Je to mezinárodní ostuda, kam až jsme zašli. Pouze reklama dokáže zmasírovat davy neznalých turistů z Asie, aby sem jezdili ochutnat tuto hrůzu. Faktem je, že až na pár výjimek (např. Bavorsko) se v zahraničí točí ještě větší patoky a tak se těm pidlovokým ani nedivím, že si Plzeň tak považují (zvlášť když už jim patří). Bohužel, až na pár výjimek takto dopadla většina našich pivovarů. Sice beru, že pasterizované pivo vydrží měsíce v lahvi bez nějaké větší újmy, ale pasterizace vzala pivu jeho říz. A silně pochybuji o tom, že se nynější piva vaří podle původních starých receptur. Tento názor bohužel nesdílím jen já, ale i drtivá většina mých známých, kteří jsou pomálu "pivaři z povolání". Sjezdil jsem kus světa, bývalou ČSSR jsem také dost projezdil, různých značek piv jsem okusil mraky, ale to, co se stalo s naším "národním pokladem" musím hodnotit jako katastrofu. Bohužel - lépe už bylo.
Napsal/a host mi***l.com, 11.12.2020 1:53
Tak dnes piju asi nejlepší Plzeň,co pamatuji. A teď ten šok - jedná se o plechovkovou verzi jakési retroedice, která je aktuálně dostupná v Bille. Pivo nemá absolutně žádné vady, necítím máslo, necítím lepenku,ani kov, jen opravdu poctivá hořkost,nádherná pěna. To vše bratru za 24,90. Nu,takhle nějak asi Plzeň chutnávávala "tenkrát ", a proti tomu nelze nic namítat. Jsem velespokojen, a zároveň překvapen. Doporučuji vyzkoušet.
Napsal/a štamgast Kvicala, 11.2.2021 19:20
Po jistých pokusech bych zde rád zvěstoval, že Plzeň v plechu obecně je aktuálně asi nejlepší volba, a nemusí to ani být vzpominana retroedice. Zkrátka plech jim teď nějak jde, na rozdíl od celkem tragické lahve anebo nevyzpytatelného čepu. Aspoň moje vzorky jsou zcela čisté a přesně takové, jak si lze u PU přát.
Napsal/a štamgast Kvicala, 9.3.2021 18:12
@ Thymallus: celkem by mě zajímal názor Vás,zdejších častých přispěvatelů, na Plzeň v plechu. Jestli to je jen můj subjektivní dojem, že je o level lepší než láhev. Nezávislý test bych velmi uvítal...
Napsal/a štamgast Kvicala, 31.3.2021 18:06
@Kvicala: Včera jsem si koupil 2 ks PU a 2 ks Budvar 12 v plechu. Vítěz na celé čáře PU. Žádné máslo, hořkost vysoká.. ale extrakty tam prostě jsou, hořkost je štiplavá, jak já někdy říkám - nekultivovaná. PU se mi ale i tak proti B pila daleko lépe.
B standard, ale pasterační chuť u 12 vyšší, než u PU, což mě také překvapilo. Bohužel u obou piv lehce kovová pachuť, uvidím, co láhev..

To není úplně odpověď na tvou otázku, ale: Test láhev vs. plech můžu zkusit klidně zítra :)
Napsal/a štamgast Pete69, 31.3.2021 18:54
@ Pete69: hm, i to je ale dobré poznání, se kterým souhlasím. Budvar v plechu je právě spíše tragický. Tak pokud bys prováděl test PU,tak v plechu brát pokud možno tu tzv. Retroedici, jestli je ještě k mání. Ta byla skutečně naprosto luxusní, ale i běžná plechovka není k zahození :)
Napsal/a štamgast Kvicala, 31.3.2021 20:20
@Kvicala: abych pravdu řekl, tak já moc plechovky nepiji, jen teď jsem narazil na pár, co jsem ještě neměl ochutnáno, tak jsem zkusil. Nicméně až budu v krámu, tak zkusím pořídit plzeň v láhvi i v plechu a pak porovnám. Samotného by mně to zajímalo, jeatli v tom je rozdíl.
Napsal/a štamgast Thymallus, 31.3.2021 20:35
Tak tedy ochutnána PU, v jedné sklenici z láhve v druhé z plechu. Ochutnáváno tedy zároveň.. Žádná retroedice ( dat. exp. Láhev: 28.08.21, plech 22.08.21 ) Barva stejná, nutno podotknout, že nám PU postupně také tmavne, už to není čistě zlatá, ale je mírně potemnělá. Pěna drží překvapivě velmi dlouho u obou vzorků. Vůně je stejná.. jen z plechu „světe div se“ cítím trošku kov..
Chuť.. Stejná sladová složka. V plechu je chuť daleko intenzivnější, bohužel více štiplavá + lehounká kovová pachuť. V láhvi mi pivo chutná o trošku více. Tak toť moje srovnání těchto šarží.

Každopádně musím říct, že občas piju PU v prověřených restauracích a z tanku. Lahvové i v plechu jsem už přestal kupovat dávno ( jednou dvakrát za rok na ní stejně dojde :) ). Nyní není důvod nekupovat jak v láhvi, tak v plechu. Za cenu téměř 30 Kč / plech si ale raději koupím jiné pivo. Když už beru něco v marketu, ( dojdou-li mi piva z malých pivovarů ) tak to střídám, nebo vezmu více druhů. Jsem rád, že dnes mohu v klidu zase hodit do košíku PU, ale známe tu proměnlivost :)
Napsal/a štamgast Pete69, 1.4.2021 15:00
Já koupil láhev a plech dnes v albertu, takže přes víkend otestuji taky a dám vědět. Jinak nám překopali albert a přibylo docela dost piv z velkoprodukce a dokonce jedna lednička s pivy z minipivovarů - albrechtické pivo, brabčák a ještě jeden malý pivovar. Docela milé překvapení. Zase mám narvanou ledničku :-D
Napsal/a štamgast Thymallus, 1.4.2021 16:15
@ Pete69: ok,díky za minirecenzi. Já jsem teda u plechovky kov necítil ani v nejmenším, ač u jiných piv tomu tak v plechu běžně bývá. Proto jsem zde tak nadšeně orodoval,protože mě nadchla absence kovu v chuti právě u Plzně. Sám si často říkám,zda to není nějaká sugesce a předsudek ohledně plechovek...
Napsal/a štamgast Kvicala, 1.4.2021 16:17
@ Kvicala, Thymallus: K: A zkoušel jsi to taky pít najednou? Doušek z láhve, doušek z plechu.. já tam lehce kovovou chuť cítil.. dále mě překvapila ta silnější a ulpívající hořkost u plechu ( asi jim do várky ujel chmel/extrakt? ) Jinak se dá říct, že velký rozdíl tam nebyl a nic mě neodrazovalo od pití.

T: Jj, Albert má v hypermarketech lednice s regionálními pivy z malých pivovarů a začínají se přidávat další řetězce - což vítám, na druhou stranu.. kreativita chybí a jsou tam už měsíce stejná piva. Teď jsem si vyzvedl nové vzorky ( ne v jednom ze supermarketů ) a mám taky přes velikonoce co "dělat" :)
Napsal/a štamgast Pete69, 1.4.2021 17:09
@ Pete69: takovýhle dvojtest lahev+plech jsem zatím nezkoušel, ale obávám se, že při mých silně autosugesčních vlastnostech bych tam plech cítil, i kdyby tam objektivně nebyl :) už jen vidět plechovku a předsudek je na světě.
Napsal/a štamgast Kvicala, 1.4.2021 17:25
@Pete69: Skrz můj "suchý březen" se mi lednička, kterou mám jen na pivo - docela zaplnila. No a dneska mám "nouzový stav" který se vyznačuje tím že už musím dávat piva i mimo ledničku, protože v ledničce není místo. A to už jsem vyndal všechny poličky, aby neubíraly objemu... :-D
Ještě že ve sklepě není takové teplo, aby se pivo skazilo.
Holt, je to výzva!
Ale má přijet brácha, tak tomu pomůžem...
Napsal/a štamgast Thymallus, 1.4.2021 17:27
@Kvicala, Thymallus:

K: Tak pak nezbývá, než při nejbližší příležitosti udělat slepou degustaci :) Až si vzpomenu, tak zase vezmu jeden plech a jedno sklo. Autosugesce je rozhodně prevít, s tím mám někdy také problém. Na druhou stranu, někdy kov u piva v plechovce vůbec necítím, bývá to u čerstvě stočených piv z malých pivovarů. Je možné, že do sebe pivo chuť kovu postupně absorbuje a tím pádem u půl roku starých plechovek to může být problém? Z chemie jsem měl většinou dvojku, takže nevím :D

T: S tím mám občas také problém, koupili jsme kvůli tomu i celkem "megalednici", ale i tak tam nedám více než 18 lahví na místo mě vymezené pro piva :D. Ale už dost řečí.. příjemné velikonoce všem.. klidně strávený s troškou toho zlatavého moku :)

Dobrému pivu ZDAR!
Napsal/a štamgast Pete69, 1.4.2021 17:49
Také přeji Všem konzumentům dobrého piva příjemné prožití velikonočních svátků. Více lednic nepotřebuji, mám dvě a mít hodně piva doma je zbytečné. Raději si kupuji čerstvá a kvalitní piva. Na pivo s rozumem, jak hlásá Radegast. Pivu Zdar.
Napsal/a štamgast MHeavy, 1.4.2021 19:17
Tak tady je můj test.
Láhev expirace 11.5.2021, plech 4.8.2021. Žádná edice, prostě obě stejně koupený z albertu.
Na první pohled pivo z plechovky více pění, to ale může být způsobeno nalevanim skrz plechovkový otvor. Hinak pěna opadává stejně u obou piv. Barva obou piv je taky stejná - hezky zlatá. Vůně je taky stejná - chmelová. Možná z láhve je trošku více výraznější.
Co se chuti týče, tak je to velmi podobné, ale pivo z plechu mi přijde výraznější a pivo že skla jemnější. To pivo ze skla mi chutná více. To plechovkové mi přijde trošku více hořké, možná bych i tipnul na chuť plechu. Ale kdyby jste se o tom nebavili, tak bych to ani nepoznal.
Každopádně jde poznat, že ve skle je prostě jemnější chuť. Ale nějak velký rozdíl mezi těmi pivy není.
Napsal/a štamgast Thymallus, 4.4.2021 9:26
Jen jedna myšlenka k různé senzorice piva PU.
Kluci, o tom, že se vaří jen jedna Plzeň bych nepochyboval = nevaří se jinak do plechu, jinak do skla, jinak na vývoz, jinak do sudů, atp. Na to opravdu v té megatovárně nemají čas.
Rozdíly dle mého soudu způsobují:
- poměry, ve kterých se pivo míchá z jednotlivých tanků (víc piva z méně povedené várky například)
- nastavené délky pasterace na průtokovém pasteru

Rozumíme si?
Napsal/a znalec Moro, 5.4.2021 7:08
@Moro: Jasný, to nikdo netvrdí.. ani mě nenapadlo, že by vařili jiné várky speciálně do různých obalů.

Ale ta štiplavější hořkost u plechu prostě byla znát, ( u šarží, kterou jsem měl já, příště to tak být nemusí ) jinak se dá říci, že je pivo stejné a prakticky jsem měl stejný pocit, jako Thymallus. V láhvi byla méně hořká, jemnější.
Napsal/a štamgast Pete69, 5.4.2021 8:39
Tak dnes se Plzeň v jinak dobré hospodě nedala pít, bohužel, zatímco desítka Gambrinus byla výborná. Nedíval jsem se na cenu Plzně, ale řekl bych, že ta předraženost teď dělá svoje, bylo znát, že to pivo asi víc stálo jak teklo. Tamtéž mívají nefiltrovaný Radegast, což je vždy lahůdka, takže trubky špatné nemají...
Napsal/a host zg***ny.cz, 6.6.2021 23:01
Nezávisle od diskusie vyššie som si urobil simultánne prechutnanie fľaše a plechu.

Disclaimer: 15 a viac rokov dozadu som Plzeň považoval za vrchol chute ležiaku, no posledné roky ju prakticky nepijem. Nikto ma nepresvedčí, že sa v chuti (aj farbe a vôni) nezmenila.

Aktuálna prechutnávka (po takmer 2 rokoch): fľaša aj plech stále ta-tam je komplexný chuťový profil včítane typickej strednej "chlebnatej" plnosti. Pivo je len horké, aj to po extrakte, dosť neprirodzene. Bez nejakej chmeľovej arómy.

Určite je to dobrá voľba v záplave korporátnych unifikovaných značiek, kde si myslím, že prakticky všetky predčuje aspoň tým, že je bez pripálenosti a výraznej pachuti (často pasterizačnej) a má určitý výraz a charakter, no tá horkosť ma naozaj neláka tak, aby som ju čoskoro ochutnal znovu.

A rozdiel fľaša plech? Víťazí plech (ktorý inak nemám rád). Som veľmi citlivý na "pachuť zelenej fľaše" spôsobenú rozpadom kyselín vplyvom svetla prestupujúceho cez zelené sklo. Nebolo ju síce tentokrát poznať výrazne, ale predsa len tam bola. V plechu bol ten chuťový profil menej narušený, povedzme aj plnší, ale stále ma výrazne rušila ona horkosť, ktorá teda s horkosťou spred 15 a viac rokov nemala spoločné vôbec nič (to som si všimol už v roku 2020, keď som naposledy pil čapované).
Napsal/a štamgast lasthunter, 9.7.2021 12:42
@lasthunter: plný souhlas s názorem. Plzeň je skutečně o level lepší v plechu, a dost jistě předčí i většinu čepovaných. V lahvi často přítomen pasterizační smrad nebo i diacetyl, a to je pak peklo. U čepované verze bývá pak právě máslo téměř pravidlem.
Nejčistší PU jsem pil z plechu v Retroedici.
Napsal/a štamgast Kvicala, 22.1.2022 8:35
Sračka předražená ze zPlzně. Jak píší kolegové výše, kdo není kokot plzeňský kupuje lepší, levnější a hlavně kvalitnější piva. Nenechte se prosím v dnešní době velkého výběru ovlivňovat plzeňskýma kokotama, kteří jsou mimo a nevidí tu bídu. Totéž platí a sračce jménem gambrihnus. Každý den vnímám pohledy plzeňáků ze zPlzně, jak skenují můj nákup kvalitnějšího piva :D.
Napsal/a štamgast martinxdhh, 21.3.2022 23:50
Tak jak to tehdy bylo s tou Plzní z Polska? Vozili nám ji sem z Polska a tady prodávali za drahý kačky fejkovou? Mně teda lahvová nijak extra ani dneska nechutná a to prý už se v Polsku fejková nedělá.
Napsal/a host st***m.com, 5.5.2022 16:33
@ pl***ka.pl : Taky jsem tuto legendu slyšel, a celkem jí věřím. A souhlasím, že v lahvi je plzeň docela peklo, to už vůbec nekupuju. Když, tak beru plechovku a ta bývá téměř vždy naprosto ok, bez másla, pasteračního smradu apod.
Napsal/a štamgast Kvicala, 6.5.2022 8:20
Koukám že je tu mezi lidmi stále plno fám a nesmyslů. Počínaje zasaditovosti, výjimečnosti, či lecivosti.....samé nesmysly. Za všechny tyto fámy může hlavně vedení PU včel e se sladkem Berkou, kteří mlží a nepřináší nic. To že Pilsner Urquell už není co býval musí být každému jasné, kvalita piva klesala po celou jejich historii v závislosti na počasí, urode, jestli nebyla válka, na zaměstnancích, sladkých.....prostě na mnoha věcech. Největší FAMU, kterou vypouští Berka je to, že PU chutná furt stejně. Když pominu všechny vyjmenované důvody, jsou tu i historické důkazy, že tomu tak prostě být nemůže. Ve třetím díle encyklopedie pivovarnictví od doktora Bernata je tabulka českých lezaku, hsk se vyvíjela stupnovitost... u Prázdno k e z roku 1844, tedy dva roky po vzniku mestanskeho pivovaru se uvádí 12,43 stupně a prokvaseni 4,2%. Při srovnání dnešních 11,63 (2012), a 4,4%, je evidentní. Že Plzeňský Prázdnou chutnal prostě jinak. Dále technologie, modernizace, urychlovače. Šetření, použité náhražky chmelu.....dle Bernata a před tím Poupeteho se polemizovat, jak dlouho by se tra dicni cesky lezak měl nechat dlouho uležet. Kde je ta hranice...tvrdili něco kolem 80 dní, dokonce i o něco déle, dnes PU celý proces výroby činí dle Berky 35 dní a to se tím chlubí....dle mého názoru He to maximum u většiny jejich pův scifi... a co umělé dosahování při kvašení v těch 40 m plechových potvora.. to mi jako chce tvrdit že je to stejné? Reklama dělá divy. Záběry na sklepy se sudy...plno lidí si naivně mysli, ze to mají doma. A nakonec, Prázdnou do Německa se ještě do bedavna (teď nemohu potvrdit) stacel do jiných lahví, které jsou nás nevratné včetně přípravek a hle, alkohol 4,2 %....tak že taky jinak....nabízíme že by do Německa se vozidlo něco jiného....dřív dle Bernata měla P k žen taky 4,2 % alc.....?
Napsal/a host ph***am.cz, 22.10.2022 10:37
po dlouhé době jsem si kupil PU no a je nutno říct, že PU se dá srovnat s krajovými pivy. Pardubický Perštejn je daleko chutnější jak PU a asi není jediný který chutná lépe. A poslední věc ta cena, kdysi dávno to bylo pivo pro všechny a teď bude jen pro bohaté.
lada
Napsal/a host la***l.com, 12.11.2022 9:22
po dlouhé době jsem si kupil PU no a je nutno říct, že PU se dá srovnat s krajovými pivy. Pardubický Perštejn je daleko chutnější jak PU a asi není jediný který chutná lépe. A poslední věc ta cena, kdysi dávno to bylo pivo pro všechny a teď bude jen pro bohaté.
lada
Napsal/a host la***l.com, 12.11.2022 9:23
po dlouhé době jsem si kupil PU no a je nutno říct, že PU se dá srovnat s krajovými pivy. Pardubický Perštejn je daleko chutnější jak PU a asi není jediný který chutná lépe. A poslední věc ta cena, kdysi dávno to bylo pivo pro všechny a teď bude jen pro bohaté.
lada
Napsal/a host la***l.com, 12.11.2022 9:23
Člověk, kterej skoro vyhubil velryby, vaří nějaké rejžové sračky a jediný, co ho zajímá, je zisk a neustálé zdražování, plné pouhých chmelových produktů, může uspokojit, dle mého, pouze sebestředné snoby! Rád si připlatím za pívo z malých pivovarů a když opravdu náhodou sáhnu vedle, tak si alespoň dodám, podporuji své! Hlavně ten Čech, sorry Fune..
Napsal/a host jg***am.cz, 28.1.2024 10:00
A ještě ty Polské podvody, to je jako uvěřit zkurvený píče Schillerový a to může taktéž pouze dement!
Napsal/a host jg***am.cz, 28.1.2024 10:03

Přidat názor

Zde se můžete podělit o svůj názor na chuť, vůni, charakteristiku a vůbec celkové hodnocení tohoto piva.

Zbývá vám
4096 znaků.



Security Image
Nový obrázek
zavrit

Podívejte se, jak by měl vypadat obrázek piva a jak naopak ne.

Nahráváme pouze obrázky, jichž jsme autory!

Tedy nikoliv obrázky piv převzaté z jiných webů atd.
nahravani obrazku - OK

V pořádku

Půllitr vyfocen těsně po načepování, je celý, správně barevný, není pootočený a zabírá naprostou většinu obrázku.

nahravani obrazku - OK

V pořádku

Půllitr vyfocen i s lahví, těsně po přelití, je celý, správně barevný, není pootočený a zabírá naprostou většinu obrázku.

nahravani obrazku - OK

Není v pořádku

Obrázek je vyfocen za špatného světla, takže není jasná barva piva; navíc půllitr není uprostřed.

nahravani obrazku - OK

Není v pořádku

Půllitr není uprostřed a není celý.

nahravani obrazku - OK

Není v pořádku

Obrázek je pootočen a půllitr na něm není celý.

nahravani obrazku - OK

Není v pořádku

Půllitr je vyfocen z příliš velké dálky a navíc je nakloněný.

nahravani obrazku - OK

Není v pořádku

Kamarády máme rádi, nicméně tento web je atlasem piv, nikoliv kamarádů (či jiných nesouvisejících objektů).

Štítky:



Hodnocení

63 %
Kvalita: 66 % Pivo hodnotili:
2 redaktor(ů)
1 znal(e)c(ů)
57 štamgast(ů)
121 host(ů)
Dojem: 54 %

« Další piva značky „Pilsner Urquell


© 2013 - 2021 Atlaspiv.cz, napište nám na
Kontaktní e-mail
Vzhled: standardní | mobilní | automatický výběr
Tento web používá k indentifikaci spojení s uživatelem (nikoliv uživatele jako takového) cookies, neb je to technickým standardem. Pokud s tím nesouhlasíte, opustťe tyto stránky a raději ani nepoužívejte internet, protože cookies se používají všude.