zavrit

Staropramen a Gambrinus nejlepšími pivy? Absurdita beroucí dech

Včerejší článek ve (stále ještě relativně seriózním) deníku MF dnes (viz http://ekonomika.idnes.cz/test-vycepni-piva-mf-dnes-0hu-/test.aspx?c=A170522_160136_test_rts) mě, stejně jako mnohé jiné pivomily, přinejmenším udivil. Staropramen a Gambrinus nejlepšími desítkami? Dělá si někdo legraci?

Inu, očekáváme-li od piva uniformní nudu téměř bez chuti a k tomu nějaký ten alkohol k "udělání nálady", pak bychom zejména u značky s velkým S byli správně.
Nicméně každý pivař, jehož pivní obzor nekončí za rohem jeho hospody ví, že tyto značky jsou prostě průmyslovým standardem a ani po mnoha rozhovorech s "lidovými" pijáky jsem ani u jednoho neměl dojem, že by S a G považoval za nějaký pivní zázrak. Souhrnný "vox populi", jak jsem jej zaznamenal, zní asi v tom smyslu, že jde o "normální piva na normální pití", přičemž na to "lepší pití" (např. Vánoce) by si patrně zakoupili např. Plzeň či Budvar.

O to více bere dech názor odborné komise, která desítky Staropramen a Gambrinus vybrala jako nejlepší. Kdo byl prosím členem této komise? Nebyli tam "náhodou" také lidé ze zmíněných pivovarů? Byli zaúkolováni od vedení svého pivovaru, vybrali své pivo (které jistě spolehlivě poznají), aby dostalo body, ztratili stavovskou čest, nebo (což by bylo asi úplně nejhorší) opravdu věří, že je jejich pivo skvělé?

Ať si laskavě každý sáhne do svědomí. Pro mě osobně jsou obě značky (a to zejména Staropramen - o dost více než Gambrinus, který si zbytky charakteru přeci jen udržel) symbolem degenerace kdysi dobrého piva na euroležákovou plytkost.

Že nejsem sám, o tom svědčí žebříček nejlepších výčepních piv. A kdo by chtěl (částečně oprávněně) argumentovat trvanlivostí, skladováním atd., je zde i žebříček nejlepších desítek z velkých průmyslových pivovarů či středních průmyslových pivovarů.

Názor ať si každý udělá sám. Vox populi, vox Dei, nebo hlas lidu - hlas Boží, praví se. A minimálně hlas lidu znamená více, než hlas "public relations" daných pivovarů.

Souhrnem mi celá tato mediální vlnka trochu připomíná celostránkový článek v seriózním týdeníku, rubrika Úspory. Titulek článku?
"Kreditní karta vám dodá finanční volnost."
Jenže zde to bylo označeno jako placená inzerce...

Kvalitě navzdory mediální masáži zdar!

PanVrchni
25.5.2017 20:48

Štítky:

Diskuse k článku „Staropramen a Gambrinus nejlepšími pivy? Absurdita beroucí dech

Ještě, že laikové měli správný názor :-).
Napsal/a štamgast Jonesix, 30.5.2017 17:41 Odpovědět
„Běžný konzument nevyhledává pivo, které bude dokonalé, ale podle něj i trochu nudné. Hledá pivo, které odpovídá jeho představě o tom, jak by mělo řemeslně poctivé pivo správně chutnat. I když to třeba nebude z moderního sládkovského pohledu úplně dobré.“

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/test-vycepni-piva-mf-dnes-0hu-/test.aspx?c=A170522_160136_test_rts



Jestli to dobře chápu tak G a S je dokonalé pivo. V tom případě nejsem dokonalý, protože už mi dost let tyhle dokonalé "piva" nechutnají.
Napsal/a štamgast Jonesix, 30.5.2017 17:44 Odpovědět
Ano, ta "absolutní čistota chuti" zmiňovaná panem Veselým, se zvrtla v plytkost a nudu, která už ani běžným pivařům nechutná - např. neznám už snad nikoho, komu by S 10 chutnal, přestože je "absolutně čistý" - přitom jde o lidi, kteří stále pijí Kozla nebo G 10.

Ostatně - i zmiňované Budvar a Plzeň jsou "absolutně čisté" a přitom chuťově nenudí.
Napsal/a redaktor PanVrchni, 31.5.2017 11:35 Odpovědět
Jinak - hlavní myšlenka je v tom, že tato piva nejsou nejkonzumovanějšími proto, že by chutnala spoustě lidí nýbrž proto, že "vadí" (ve smyslu jsou sterilní) jen malému procentu lidí.
Napsal/a znalec Moro, 6.6.2017 13:57 Odpovědět
Jen doplním - prakticky každé pivo má nějaké ocenění nebo zvítězilo v nějakém testu. O tom, jak takové soutěže a testy probíhají toho bylo popsáno už dosti. Takže - pro mě nemají žádné vypovídací hodnoty.
Napsal/a znalec Moro, 6.6.2017 13:54 Odpovědět
Ano, Moro, ale pořád to bylo prezentovnáno jako odborný článek v celostátním deníku, což může mnoho lidí ovlivnit.

Mimochodem - tímto způsobem se možná dopracujeme do stavu, kdy bude nutno dělat "hodnocení hodnotitelů" :-)
Napsal/a redaktor PanVrchni, 8.6.2017 12:03 Odpovědět
Zajímavý článek....objasnil by mi někdo, jak vznikají články v některých letácích řetězců? Mám dojem, že jsou taky nejspíš na objednávku od daných pivovarů, nebo je to jinak? Uvedu třeba řetězec Kaufland. Vím, že tam má asi každá pobočka letáky trochu jiné, ale přesto (nejen) u piv (akčních piv) napíší k nějaké značce nějaké povídání, kde se čtenář dočte, jak je pivo skvělé, vařené podle původní receptury a podobně. Zajímavé však je, že to jsou články vždy o velkých pivovarech - Braník, Staropramen, Kozel, Gambrinus....nepamatuju si, že by tam rozepisovali nějakou regionální značku, i když oficiálně ji na letáku mají v tu dobu třeba taky. Proč asi?
Napsal/a host Ma***am.cz, 14.6.2017 10:27 Odpovědět
Já myslím, že je to součást dohody mezi pivovarem a řetězcem. Ta "akce" má zvýšit prodej určité značky, takže pivovar dodá i PR. Ale menší pivovary na takovou akci třeba nemají rozpočet, resp. nechtějí řetězci platit za prezentaci značky tolik.

Toť moje teorie, částečně podepřená osobní zkušeností.
Napsal/a redaktor PanVrchni, 15.6.2017 10:47 Odpovědět
Zbývá vám
4096 znaků.



Security Image
Nový obrázek


<< Zpět na seznam článků v rubrice

« Kategorie článků

« Kategorie článků

Zajímavosti o pivu (2 článků)
Z historie (0 článků)
Navštívili jsme (2 článků)
Recepty (0 článků)
O portálu (10 článků)
Návody (3 článků)
Komentáře (3 článků)

© 2013 - 2021 Atlaspiv.cz, napište nám na
Kontaktní e-mail Tento web používá k indentifikaci spojení s uživatelem (nikoliv uživatele jako takového) cookies, neb je to technickým standardem. Pokud s tím nesouhlasíte, opustťe tyto stránky a raději ani nepoužívejte internet, protože cookies se používají všude.